Category Manager Indirect Spend @ Crelan – Berchem/Anderlecht/Home Office

Klantomschrijving

De Groep Crelan, dat zijn 4.869 enthousiaste medewerkers – zowel personeelsleden als zelfstandige bankagenten met hun medewerkers – die elke dag het beste van zichzelf geven voor bijna 1,8 miljoen klanten.

De financiële groep wordt gevormd door de cv CrelanCo, de nv Crelan, de nv Europabank en de nv AXA Bank Belgium. Ze neemt naar balanstotaal de vijfde plaats in van de Belgische retailbanken. In het straatbeeld is de groep Crelan dus vertegenwoordigd met drie bankenlogo’s: Crelan, AXA Bank en Europabank.

AXA Bank Belgium is de jongste telg en meteen ook de grootste eniteit van de Groep Crelan. AXA Bank Belgium is sinds 31/12/2021 de zusterbank van Crelan nadat Groep Crelan haar heeft overgenomen van de Franse internationale verzekeraar AXA Group.

AXA Bank Belgium maakt haar klanten, Belgische gezinnen en ondernemers sterker door hen proactief te begeleiden in de opbouw en het beheer van hun vermogen, via advies op maat voor woonkredieten en beleggingen. De bank is lokaal verankerd dankzij haar netwerk van zelfstandige bankagenten.

Gebruiksvriendelijke digitale tools en persoonlijk contact gaan bij haar hand in hand. Hiervoor mocht de bank in de laatste vijf jaar meerdere awards ontvangen waaronder deze van meest innovatieve bank in 2021 toegekend door de klanten.

Wat meteen opvalt zijn de sterke gelijkenissen tussen Crelan en AXA Bank qua productaanbod, de dienstverlening met zelfstandige bankagenten, de klantenbenadering …
Dat verklaart meteen ook waarom Crelan en AXA Bank Belgium momenteel een fusie voorbereiden tegen het voorjaar van 2024. Door hun knowhow, ervaring en middelen te bundelen willen ze het nog beter doen en meerwaarde creëren voor hunklanten, bankagenten en medewerkers en voor de bank zelf. Na de fusie zal de bank haar activiteiten verderzetten onder het Crelan-logo.

Om het procurement & outsourcing-departement te versterken, zijn we op zoek naar een Professional services category manager.

Jobomschrijving

Het Procurement & Outsourcing departement is een centrale functie die het overzicht behoudt over de verschillende aankopen en outsourcing van de bank. Het departement werkt met de belangrijkste interne stakeholders samen aan de transformatie van de bank, de aankoop van de juiste goederen en diensten, en echte waarde creatie.

Als Professional Services Category Manager ben je verantwoordelijk voor een categorie van verschillende aankopen (onder andere Consulting & Contingent Labor, HR, Marketing & Communication) die een jaarlijkse spend van tussen de 30 à 45m EUR vertegenwoordigt.

Je werkt in een hybride setup in onze hoofdzetels in Antwerpen en Anderlecht in combinatie met thuiswerk, en je rapporteert rechtstreeks aan het hoofd van het departement.

Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • De categorie-strategie uitwerken en toepassen met de steun van een transversaal team van stakeholders.
  • De aankoop-initiatieven mappen en prioriteiten te stellen om kosten te besparen en waarde te creëren.
  • Heronderhandeling van grote contracten en zorgen voor de aankoop van de juiste goederen en diensten.
  • De relaties onderhouden met de belangrijkste interne stakeholders en leveranciers.
  • De werking van het Procurement departement voortdurend verbeteren en innoveren. 

Profiel

Je hebt een Bachelor of Master diploma behaald in Procurement, Finance, Economie (of gelijkwaardig door ervaring) en hebt meer dan 3 jaar ervaring opgebouwd in relevante aankoop domeinen zoals Professionele diensten , Marketing & Communicatie, HR,…

Je weet complexe onderhandelingen aan te pakken, een categorie-strategie te ontwikkelen en bent gestructureerd en analytisch ingesteld.

Je bent een nieuwsgierig persoon en staat open voor nieuwe mogelijkheden en uitdagingen en spitst je toe op het menselijke aspect.

Je bent vlot/communicatief, goed in de omgang, service & oplossingsgericht, detail oriented.

Je neemt graag initiatief, kan autonoom werken en beschikt over een groot aanpassingsvermogen.

Je spreekt vlot Engels, Nederlands en/of Frans.

Aanbod

  • Een aangename werkomgeving, met kantoren in Anderlecht en Berchem, waar professionele groei, autonomie in je job en een persoonlijke aanpak centraal staan.
  • Dankzij een uitgebreid gamma aan opleidingen, bouw je verder aan je succes. Naast on-the-job learning, zorgen we ook voor technische of bank gerelateerde opleidingen, talen, maar ook topics rond persoonlijke ontwikkeling en self care komen aan bod.
  • Een goede work/life balance dankzij onze glijdende uren en homeworking.
  • Een competitief loon en extralegale voordelen waaronder maaltijd- en ecocheques en een uitgebreid verzekeringspakket. Bovendien kan je met ons Flex Income Plan een deel van je pakket zelf samenstellen obv. jouw behoeften.
  • Je krijgt de kans om deel uit te maken van een mooi verhaal van change & optimalisatie, waar je op korte termijn veel kan bijleren en je stempel kan drukken.
  • Je zal deel uitmaken van een jong procurement departement en zal de kans krijgen om mee de strategie uit te tekenen. Je neemt met andere woorden een pioniersrol op en geen BAU-rol.
  • Een contract van onbepaalde duur.

Contact

 Nick Vermeulen | nick@purson.be | 0032 491 13 35 79