Customer Order Representative @ Overseas Distribution Company – Antwerpen

Klantomschrijving

Als een Europees toonaangevende speler in de retailverkoop van duty free producten, heeft Overseas Distribution Company een breed gamma aan interessante klanten weten opbouwen. Zij beleveren luchthavens, inflight customers, grenswinkels, diplomatische organisaties, rederijen en militaire organisaties in meer dan 50 landen.

Hun hoofdkwartier ligt in Antwerpen, hetgeen door zijn sterke logistieke troeven de perfecte uitvalsbasis vormt voor hun globale activiteiten. Natuurlijk is de haven de perfecte verbindende factor voor de belangrijkste luchthavens, snelwegen en havens in de wereld.

In het 14.000 m2 grote magazijn in Antwerpen stockeert het bedrijf een 4000-tal SKU’s aan duty free producten. Denk daarbij aan tabakswaren, sterke dranken, wijnen, champagnes, parfumerie en cosmetica en zoetwaren. Binnen de organisatie zijn een 60-tal mensen actief die zich enkel en alleen toeleggen op de distributie van duty free producten.

In hun dagdagelijkse werking is een goed klantencontact van cruciaal belang. Daarbij speelt de afdeling customer order management een sleutelrol. Het zijn zij die de brug vormen tussen de verschillende interne en externe stakeholders. Voor de uitbreiding van dit team zoekt Purson gemotiveerde mensen met logistieke voorkennis om zo de dagdagelijkse werking naar een hoger niveau te tillen.

Jobomschrijving

  • In deze positie is het jouw verantwoordelijkheid om compleet A-Z opvolging te voorzien naar de verschillende klantaccounts toe. Daarbij sta je in voor order take, interne communicatie naar inventory en warehousing toe, in orde brengen van de nodige douanedocumentatie (geautomatiseerd), en algemene begeleiding van dit proces.
  • Een belangrijke taak, zo niet de belangrijkste, is de volledige opzet van de multimodale logistieke keten. Daarbij contacteer je de nodige dienstverleners om op de meeste efficiënte manier de producten van in Antwerpen te verdelen over de hele wereld.
  • Hierbij is het van cruciaal belang dat je rekening houdt met de back orders en de huidige stock levels. Daarom moet je alles in relatie kunnen zetten en linken leggen waar nodig.
  • Daarnaast is het jouw taak om de inbound en outbound back order lijst op te volgen. Wanneer hun werkwijze onder de knie hebt, denk je na over optimalisaties waar mogelijk. Zo analyseer je bepaalde levertijden en bekijkt waar verbeteringen mogelijk zijn.
  • Jij zorgt voor een correcte flow van de communicatie en producten: lead times en beschikbaarheden communiceer je naar de verschillende stakeholders.
  • Als customer order representative help je de klant ook verdeer bij mogelijke vragen en bekijk je hoe logistieke problemen op te lossen.
  • Verder kijkt onze klant ook naar jou om proactief in het ERP-systeem op zoek te gaan naar zogenaamde critical shortages. Vervolgens kom je ook met oplossingen om deze problematische tekorten te voorkomen. Daarbij heb je een grote mate van vrijheid: bijvoorbeeld alternatieve sourcing en stock increases voorstellen.
  • Je volgt dagelijks alle ‘urgent’ orders op van input tot facturatie

Profiel

  • Voor deze positie zijn we op zoek naar iemand met een bachelordiploma op zak of gelijkwaardig door aantoonbaar gelijklopende ervaring. Deze heb je dan wel opgedaan binnen een supply chain / logistics
  • Je bent communicatief ingesteld en deinst er niet voor terug om de zaken op te pakken en zo mee aan de kar te trekken.
  • Je weet een analytische blik te koppelen aan een pragmatische aanpak. Zo zie je waar er mogelijke issues de kop op steken en tackel je deze voor ze zich manifesteren.
  • Naar softwarekennis toe ken je zonder probleem je weg in Excel. Voorgaande ervaring in een ERP-systeem is een plus. Overseas gebruikt Navision, ze leren je dit natuurlijk graag aan.
  • Aangezien er veel internationale contacten zijn, is de kennis van het Engels een absolute must.
  • Als netwerker in hart en nieren weet je al de stakeholders steeds op één lijn te krijgen om zo de beste resultaten te boeken.
  • Problemen vormen geen obstakels maar mogelijkheden om het anders aan te pakken.
  • Je denkt planmatig en kan goed om met stress – hierdoor weet je steeds de juiste prioriteiten te stellen

Aanbod

  • Je krijgt een zeer uitdagende rol aangeboden binnen een familiebedrijf met globaal netwerk.
  • Onze klant geeft je de kans om een zeer sterke expertise op te bouwen en te groeien.
  • De sfeer onder jouw collega’s is informeel en er wordt daar ook op dagelijkse basis aan getimmerd. Zo kom jij dus ook terecht in een omgeving waar je zeer goed omringd wordt.
  • Je zal een zeer aantrekkelijk loon aangeboden krijgen, aangevuld met extralegale voordelen. Daarnaast worden er ook dagelijkse maaltijden voorzien.

 

Contact

 Frederik Degryse | frederik@purson.be | 0032 470 19 40 13