Public Buyer Services @ Port of Antwerp – Antwerpen

Jobomschrijving

Port of Antwerp heeft een belangrijke rol in de dagelijkse werking van de haven. De 1.650 medewerkers zorgen ervoor dat de haven functioneert en kan groeien. Het Havenbedrijf beheert en onderhoudt de dokken, de bruggen, de sluizen, de kaaimuren, eigen gebouwen en de gronden. Het personeel is bovendien verantwoordelijk voor veilig scheepvaartverkeer in de dokken en de bruggen en sluizen. Daarnaast zorgt het Havenbedrijf voor sleepboten, doet het baggerwerken en verzorgt het de promotie van de haven in binnen- en buitenland.

De haven van Antwerpen is altijd een proeftuin en een plek van vernieuwing geweest. Naast diverse initiatieven om in 2050 klimaatneutraal te zijn, kiest Port of Antwerp ervoor om in te zetten op technologieën zoals big data, Internet of Things, smart shipping en vernieuwende logistiek om de haven slimmer en efficiënter te maken.

Als vooraanstaande wereldhaven wil Antwerpen de toon zetten als ‘haven van de toekomst’.  Ze gebruiken innovatie als hefboom om de grote uitdagingen van vandaag, zoals de energietransitie, digitalisering en mobiliteit, om te buigen tot oplossingen.

Jobomschrijving

Als buyer vervul je een belangrijke rol binnen de organisatie. Je staat in voor de begeleiding van zeer diverse aankoopdossiers van begin tot einde.

Je bouwt een sterke marktkennis op binnen jouw expertisedomein van waaruit je verder input geeft aan het beleid en dit verder uitwerkt en implementeert. Zo integreer en vertaal je de noden van jouw interne klant in het meest passende aankoopproces. Op die manier creëer je een toegevoegde waarde en opportuniteiten voor je klanten en de organisatie. Je zorgt ervoor dat het aankoopproces efficiënt, correct en klantgericht verloopt en je draagt bij aan de ontwikkeling van een duurzaam en performant aankoopbeleid dat in lijn ligt met de strategische doelstellingen van de organisatie.

  • Je beheert zelfstandig de aan jou toegewezen aankoopdossiers. Hiervoor heb je een sterke voeling met jouw klantengroep. Je ondersteunt en challengt jouw interne klanten in hun zoektocht naar de juiste aankoopbehoefte en de juiste leveranciers. Je gebruikt je marktkennis en vaardigheden om je onderhandelingspositie met leveranciers te ondersteunen
  • Samen met de interne klant negotieer je naar een optimale prijs-kwaliteitverhouding
  • Je staat in voor het sourcen, contracteren en beheren van leveranciers zodat je kan terugvallen op een kwalitatief en up to date bestand
  • Voor elk aankoopdossier maak jij een planning op en zorg je pro actief voor de nodige opvolging van deadlines en rapportering doorheen het aankoopproces
  • Je geeft alle input en de juiste informatie door aan het purchase team zodat zij de administratie van het bestelproces correct kunnen verwerken
  • Als buyer ben jij het eerste aanspreekpunt voor alle vragen/issues rond procurement
  • Binnen jouw expertisedomein ontwikkel en onderhoud je intern en extern een relevant netwerk op het gepaste niveau. Jouw expertisedomein zal zich binnen de cluster van services vinden, waarbij tal van verschillende thema’s op je staan te wachten (finance, marketing, HR, drones, events, …).
  • Je bewaakt de KPI’s en staat in voor een performante rapportering met een toegevoegde waarde in beleidsbeslissingen. Je mobiliseert stakeholders en betrekt relevante actoren om een breed draagvlak te creëren bij de implementatie van adviezen of beslissingen
  • Je neemt een actieve rol op in de continue optimalisatie van de werking, processen en procedures om te kunnen beantwoorden aan toekomstige probleemstellingen
  • Je richt je op toekomstige uitdagingen en stimuleert vernieuwing

 

Profiel

  • Je behaalde een masterdiploma of gelijkwaardig door ervaring
  • Je hebt 3 tot 5 jaar relevante (aankoop)ervaring en bij voorkeur een goede kennis van wetgeving overheidsopdrachten. Je bent vertrouwd met het principe van een onderhandelingsprocedure.
  • Je weet noden uit te diepen en te challengen versus mogelijkheden binnen de markt, tevens kan je goed omgaan met de complexiteit van meerdere gelijklopende dossiers en weet je informatie kritisch te analyseren en om te zetten naar concrete acties.
  • Je bent een sterk onderhandelaar en zoekt naar realistische en haalbare resultaten
  • Je gaat op zoek naar gemeenschappelijke belangen, resultaten en oplossingen die door alle betrokken partijen gedragen worden. Op die manier bouw je aan een correct partnership met je leveranciers en de interne klanten
  • Je bent organisatorisch sterk, werkt gestructureerd en nauwgezet
  • Je combineert visie met pragmatisch denken, weet van aanpakken en kan projectmatig werken naar het halen van deadlines en doelstellingen
  • Je bent op de hoogte van belangrijke ontwikkelingen en trends binnen jouw vakgebied en wijst op mogelijke evoluties. Je betrekt deze factoren in jouw advies en aanpak
  • Je werkt nauw samen en in co-creatie met je collega’s en bouwt snel een vertrouwensrelatie op met je interne klant
  • Je garandeert tegelijkertijd een kwaliteitsvol, kosten efficiënt en klantgericht beheer en uitvoering van alle activiteiten
  • Je communiceert uitstekend en weet een cultuur van vertrouwen, ruimte voor initiatief en durf om te experimenteren te creëren en te stimuleren
  • Vertrouwen, passie, eenvoud, durf en verbinding zijn waarden die je hoog in het vaandel draagt
  • Je hebt goesting, je durft, bedenkt oplossingen en werkt énorm graag samen met de mensen rondom je.

Aanbod

  • Je krijgt de kans om de fusie tussen Port of Antwerp en de haven van Zeebrugge van zeer dichtbij mee te maken.
  • Je stapt mee in een verhaal van groei, hierbij draag je actief bij aan de verdere groei van het procurementdepartement.
  • Je zal terechtkomen in een dynamische werkplek waar je jouw loopbaan verder kan uitrollen. Dankzij een uitgebreid opleidingsaanbod, jobrotatie, coaching en aandacht voor je persoonlijke groei heb je je eigen ontwikkeling in handen.
  • Je zal van A-Z verantwoordelijk zijn voor een brede portefeuille, waar je het verschil zal kunnen maken en een directe impact zal kunnen hebben op de bedrijfsresultaten.
  • Je krijgt een attractief salaris aangeboden, aangevuld met alle extralegale voordelen (exclusief bedrijfswagen).

Contact

 Nick Vermeulen | nick@purson.be | 0032 491 13 35 79