Category Manager Works @ Sibelga – Brussel


Locatie: Brussel
Type: Permanent
Sector: Utilities


Klantomschrijving 

Sibelga is de netbeheerder voor gas & elektriciteit in Brussel. Elke dag zetten hun 1.000 medewerkers zich in om 500.000 Brusselse gezinnen en ondernemingen van energie te voorzien. Of het nu vanop de werf is – of vanuit hun hoofdzetel in het hart van de hoofdstad, hun teams werken elke dag weer mee om het gebruik van energie van vandaag en morgen eenvoudiger te maken.

De aankoopdienst staat in voor het optimaal vertegenwoordigen van de strategische belangen van Sibelga. De aankoopbehoeften van interne klanten worden op professionele wijze aan het externe aanbod gelinkt, om een zo groot mogelijke meerwaarde te bekomen.

We zijn vandaag op zoek naar een Category Manager Works die van sourcing tot contract management zijn/haar stempel drukken kan, zowel in de hoofdactiviteiten van Sibelga (vernieuwen & onderhouden van het netwerk), als in investeringswerken.

Deze investeringswerken kunnen kaderen in verschillende projecten. Zo fungeert Sibelga als aankoopcentrale voor gemeenten voor de aankoop van zonnepanelen, maar ook werken op vlak van energie optimalisering en vervult Sibelga tevens de rol van aankoopcentrale op vlak van renovatiewerken aan gemeentelijke patrimonium.

Wil jij als aankoper hier mee je schouders onderzetten?
Jobomschrijving 

  • Je staat met de hulp van een dossierbeheerder in voor alle aankoopactiviteiten in de categorie werken waarvoor je van A-Z verantwoordelijk bent. Je beheert raamovereenkomsten en de contracten met de leveranciers.
  • Binnen jouw categorie werken vinden we een heel gevarieerde portfolio aan opdrachten:
    • – Hernieuwing, onderhoud en interventies op de verschillende netten (elektriciteit, gas, openbare verlichting).
    • – Onderhoud, beveiliging en renovaties van cabines en net-installaties, en het onderhoud van de terreinen waarop deze installaties zich bevinden.
    • – Plaatsing van en interventies op tellers/smart meters.
  • – Renovatie- en aanpassingswerken aan de gebouwen van Sibelga en energie gerelateerde werken aan alle Brusselse openbare gebouwen (NRClick – SolarClick – RenovClick).
  • Je draagt bij aan een gezond financieel rendement van de onderneming door te streven naar een maximale kwaliteit en veiligheid op de werven, en een zo laag mogelijke TCO.
  • Je werkt mee aan de voortdurende verbetering van de processen en procedures van je dienst en de optimalisatie van de gebruikte tools om de professionaliteit en de maturiteit van de aankooporganisatie op te drijven.
  • Je werkt zeer nauw samen met diverse interne stakeholders en brengt hun noden op korte, midden & lange termijn in kaart. Je stelt hierbij een correct en gericht aankoopprogramma op. Je durft uiteraard ook te challengen waar nodig.
  • Je diept je portefeuille strategisch uit om een optimale, ononderbroken en tijdige sourcing en supply te verzekeren. Hierbij kijk je kritisch naar de markt om zwaktes/bedreigingen tegen te gaan en verken je opportuniteiten in de gunstige zin.
  • Je brengt change, verstevigt de positie van aankoop en bouwt langwerkende relaties uit met de business. Je richt jezelf continu op het verbeteren van de processen en verwerft optimale kennis van de markt.
  • Je onderhoudt strategische relaties met key suppliers (aannemers), daarnaast zorg je voor een correcte opvolging en ga je bijsturen waar nodig. Tevens geef je nieuwe suppliers de kans om toegevoegde waarde te genereren voor het bedrijf.
  • Je blijft continu je spend analyseren, actieplannen opstellen en prioriteiten stellen.
  • Je tracht steeds de combinatie te brengen van kostenefficiëntie, kennisdeling, waardecreatie, duurzaamheid en innovatie.
  • Je zorgt ervoor je dossiers conform de wet op overheidsopdrachten op te bouwen en uit te voeren.
  • Je evalueert in samenwerking met de business en het operationele aankoopteam de uitvoering van lopende contracten en neemt het voortouw om de samenwerking met actieve leveranciers te optimaliseren.
  • Je rapporteert aan de procurement manager / hoofd van aankoop.

Profiel

  • Je beschikt over een masterdiploma; werkervaring binnen WOO (wetgeving overheidsopdrachten) is een plus.
  • Je weet noden uit te diepen en te challengen versus mogelijkheden binnen de markt. Je bent thuis binnen de brede markt van technische aankoop.
  • Je kan goed omgaan met de complexiteit van meerdere gelijklopende dossiers.
  • Je kan informatie kritisch analyseren en omzetten naar concrete acties.
  • Je bent proactief, resultaatgericht, creatief, gestructureerd/georganiseerd.
  • Je weet vlot samen te werken met de juridische dienst en kan in deze cyclus tijd winnen. Daarnaast heb je er geen problemen mee om binnen het wettelijk kader toegevoegde waarde te genereren.
  • Je past je stijl en communicatie vlot aan en weet op die manier te schakelen binnen alle niveau’s van de organisatie.
  • Je beschikt over een sterk karakter en kan toegevoegde waarde brengen.
  • Je bent strategisch, denkt analytisch, maar weet ook commercieel te schakelen. Je onderhandelt vlot en sterk.
  • Je durft snel beslissingen te nemen op basis van de juiste onderbouwing.
  • Je bent het gewend om met een breed publiek aan stakeholders en interne klanten te werken. Je schakelt steeds op maat, neemt eventuele resistentie weg en verstevigt continu de positie van het aankoopdepartement.
  • Je hebt een zeer sterke voeling met economie, je weet de totale kost van een dossier correct in te schatten en weet bovenop vlot te onderhandelen, alsook een contract te optimaliseren.
  • Je weet vlot je stijl aan te passen afhankelijk van het doelpubliek. Je werkt autonoom, maar hebt ook een goede fit met het team.
  • Je overtuigt, inspireert, ondersteunt. Tevens challenge je waar nodig en durf je kritisch te zijn.
  • Je bent een goede contract manager.
  • Je beweegt jezelf vlot binnen de digitale wereld, denkt in termen van TCO, brengt savings in kaart en durft compliantie met contracten af te dwingen.
  • Je bent Nederlandstalig en spreekt een stevig mondje Frans (80% van je interne klanten is Franstalig, de meerderheid van je leveranciers Nederlandstalig).
  • Affiniteit binnen de aannemerij en de gas-en elektriciteitssector vormen een pluspunt.
  • Je kan vlot overweg met MS Office, kennis van e-procurement en SAP MM zijn mooi meegenomen.
     

Aanbod

  • Een job bij Sibelga geeft je de unieke voldoening om een zinvolle job ten dienste van de Stad Brussel en haar inwoners op te nemen.
  • Je zal terechtkomen in een dynamische werkplek waar je jouw loopbaan verder kan uitrollen. Dankzij een uitgebreid opleidingsaanbod, jobrotatie, coaching en aandacht voor je persoonlijke groei heb je je eigen ontwikkeling in handen.
  • Je zal van A-Z verantwoordelijk zijn voor een brede portefeuille, waar je het verschil zal kunnen maken en een directe impact zal kunnen hebben op de bedrijfsresultaten.
  • Je krijgt een attractief salaris aangeboden, aangevuld met alle extralegale voordelen. (Bedrijfswagen en tankkaart, cafetariaplan, Iphone, tussenkomst in internetkosten, representatievergoeding, 33 vakantiedagen, maaltijdcheques, verzekeringen zoals gezondheidszorgen, hospitalisatie en pensioen, 30% vermindering op de energiefactuur).

Contact

 Nick Vermeulen | nick@purson.be | 0032 491 13 35 79






SOLLICITEREN

Om te solliciteren op deze vacature vult u onderstaand formulier volledig in en voegt u uw CV toe. Succes!

Voeg CV toe (.doc, .docx of .pdf):