International Customer Service Manager – Kortrijk


Locatie: Kortrijk
Type: Permanent
Sector: Food & Beverage


Klantomschrijving

Onze partner is een wereldwijde trendsetter in de voedingsindustrie. Met hun producten pogen ze een blijvende en positieve impact te hebben op elk huishouden. Zelf geloven ze voor de volle honderd procent in empowerment en willen ze hun klant in dat verhaal ook meenemen.

Momenteel slaagt onze partner er reeds geruime tijd in om een sterke groei te verwezenlijken door enerzijds te investeren in een state-of-the-art productieproces en anderzijds in te zetten op een ijzersterk productportfolio.

Om hun internationale groei te bestendigen en verdere professionalisering in te zetten is onze partner op zoek naar een senior international customer service manager die op korte termijn zal uitblinken als people manager en op de middellange tot lange termijn projectmatig zal blijven inzetten op continuous improvement.

Jobomschrijving

  • Als customer service manager sta je aan het hoofd van de afdelingen customer service, deployment en de cluster business unit (CBU). Deze teams beheren de volgende internationale cluster: DACHS, BeNeLux, Ireland & UK. Onze partner heeft zijn organisatie net herschikt en deze drie teams samengezet om een betere samenwerking te creëren, duidelijke rapporteringslijnen op te zetten en logische escalaties te verzekeren. Als eindverantwoordelijke zal jij onder andere waken over de verdere professionalisering.
  • In totaal heb je 27 FTE’s onder je hoede, waarvan 3 direct reports die elk een team aansturen.
  • Als hoofd van customer service, zorg jij ervoor dat het team duidelijke doelen voorgeschoteld krijgt. Dankzij jouw visie ontwikkel je hierin een sterke strategie. Daarnaast beheer je ook de relaties met de grote klanten binnen retail en de key accountmanagers.
  • Binnen het deployment-team trek je projecten, gericht op stockbeschikbaarheid en verzorg je een performant aanleveringssysteem. Door steeds in te zetten op een ijzersterke communicatiestijl, weet je de interne en externe klanttevredenheid naar ongekende hoogtes te bewegen.
  • Het CBU-team is een nieuwe toevoeging aan de structuur. Zij zijn verantwoordelijk voor de integratie en route-to-market van nieuwe klanten die buiten de eerdergenoemde internationale cluster liggen. Jij bent het aanspreekpunt bij escalatie en zorgt ervoor dat binnen de internationale scope dit proces geen hinder ondervindt.
  • Strategisch sta je zeer sterk en speel je een leidende rol in projectmatige verbetering. Zo kan je je smijten op digitalisatie, workflow optimalisatie, stockreducties, … Het blijft echter belangrijk dat je dit doet vanuit het standpunt van het team en zo hun buy-in weet te creëren door concrete, actiegerichte optimalisaties te initiëren.
  • Als sparring partner heb je naast de supply chain director en de rechtstreekse collega’s van het managementteam ook verscheidene stakeholders binnen sales.

Profiel

  • Onze partner is op zoek naar een sterke people manager die vanuit de operatie meerwaarde weet te creëren op projectmatig vlak en inzet op continuous improvement.
  • Als opleiding heb je een masterdiploma op zak of kan je reeds een mooi trackrecord voorleggen binnen een gelijkaardige omgeving en positie.
  • Voor deze rol rekent onze klant op een kandidaat met ongeveer een 10-tal jaar ervaring binnen een gelijkaardige rol. Echter staat men ook open voor high potentials met heel veel in hun mars. Omgeving binnen FMCG of een complexe supply chain-organisatie is een grote plus.
  • Je bent een zeer goede luisteraar en kan door jouw uitstekende skills als people manager jouw medewerkers meekrijgen in het changeverhaal om zo ook procesmatige verbeteringen te verwezenlijken.
  • Bovendien ben je ook een coachende persoon naar jouw line managers toe en krijg je hen daardoor ook naar een hoger niveau getild.
  • Binnen de ERP-omgeving van SAP ken je zonder problemen je weg, waardoor je hierin ook veranderingen kan verwezenlijken.

Aanbod

  • Onze partner biedt jou een zeer uitdagende positie aan binnen een groeiende omgeving waarbij je mee kan evolueren en bijna grenzeloos jouw kwaliteiten kan bijschaven.
  • Naast een competitief loon biedt het bedrijf je een wagen aan en een mooi pakket (verzekeringspakket, maaltijdcheques, bonus, nettovergoeding…)
  • Voor zij die prefereren om de wagen thuis te laten is er ook een zeer interessant fietsleaseplan uitgewerkt.
  • Zeker binnen de nieuwe realiteit van het corona-tijdperk blijft thuiswerk een gegeven. Twee dagen thuiswerk wordt dus de norm
  • Het bedrijf blinkt uit in zeer korte beslissingstrajecten waarbij je ook steeds een klankbord hebt op directieniveau. Hierdoor kunnen jouw beslissingen op korte termijn tractie vinden in het bedrijf.

Contact

 Frederik Degryse | frederik@purson.be | 0032 470 19 40 13






SOLLICITEREN

Om te solliciteren op deze vacature vult u onderstaand formulier volledig in en voegt u uw CV toe. Succes!

Voeg CV toe (.doc, .docx of .pdf):